Narrow your search

Library

Hogeschool Gent (2)

KBR (2)

PXL (2)

UCLL (2)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KU Leuven (1)

UGent (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2007 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Kom binnen : therapeutische ontmoetingen met mensen met een verstandelijke handicap : praktijkboek voor hulpverleners en therapeuten
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044122275 Year: 2007 Volume: 2 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

SEN – Steunpunt Expertisenetwerken stelt samen met het Kom Binnen-team een praktijkboek voor met als hoofdthema het verloop van de therapie met mensen met een verstandelijke beperking. Deze therapeutische ontmoetingen worden geschetst van aanmelding tot afronding. Vanuit concrete verhalen wordt belicht hoe therapeut en cliënt kennis maken, met elkaar in gesprek raken en methodisch naar oplossingen werken. Deze verhalen overstijgen echter ook de individuele situatie van de betrokkenen. Ze laten zien wat mensen ‘onderweg’ zoal kunnen meemaken, en hoe men elkaar zo goed mogelijk kan helpen. Dit boek bundelt de ervaringen van vijf jaar werken binnen het Kom Binnen-project. (Bron: covertekst)


Book
Context en kunst : operatie 003 : een andere kijk op kinderen met gedrags- en emotionele problemen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789044121445 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Operatie 003 is een kunstproject dat met heel veel bezieling in het leven werd geroepen met als belangrijkste doel de beeldvorming over kinderen met gedragsproblemen te verruimen en te verduidelijken. Het gaat om 'over' of 'door' het moeilijke gedrag heen te kijken naar wat hun verhaal is: wat maakt hen tot wat ze zijn en wat willen ze vertellen? Kunst wordt op die manier het toonbaar en tastbaar maken van de binnenkant van de kinderen. Contextuele hulpverlening en therapie bekijkt de mens als relationeel wezen en intergenerationeel bepaald. We plaatsen het kind met moeilijk gedrag binnen de relatie met gezin, school en maatschappij en analyseren op verschillende dimensies wat oorzaak en aanpak kan zijn. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by